miércoles, 23 de enero de 2013

Entrada final


Avui vaig a reflexionar sobre tot allò que he après a l’assignatura de Basses Didàctiques i Disseny Curricular. Primer de tot vull dir, que abans de cursar aquesta assignatura mai havia pensat en que existís una altra metodologia que no fos la tradicional, jo veia el fet d’aprendre com a estudiar del llibre de text i fer exàmens. I ara que he acabat aquesta assignatura, veig que es pot aprendre investigant, fent projectes i utilitzant les TIC. Per tant la meva visió de l’educació ha canviat molt.

Aquesta assignatura m’ha servit, per donar-me compte de que necessitem un canvi a l’educació, i les mestres ho hem d’aconseguir, hem de motivar als nens per a que no perdin la emoció per a aprendre, ells han de ser els creadors del seu propi coneixement, mentre que el mestre els guia, i a més, han de reflexionar sobre allò que han après.

Aquest temps, hem utilitzat eines molt diverses, algunes col·lectives i altres individuals, principalment blogger, on tinc el bloc on he escrit setmanalment, voki, animoto, ivoox, slideshare, voicethread, photopeach, twitter... aquestes m’han servit per reforçar els meus coneixements. A més, fent l’ús del bloc ara puc veure les meves entrades de principi de curs y veure la meva evolució, a part, també podem veure els treballs de les altres companyes i encara reforçar més les nostres idees. Per tant, quan sigui mestra també vull que els meus alumnes utilitzin eines, i puguin ensenyar el que han après a altres nens.



L’eina d’aquesta entrada, es un video fet per mi i n’Andrea Alba, on estem reflexionant sobre algunes de les coses que hem après:


A part d’aquestes eines, també són molt importants les recerques en blocs, llibres, vídeos, fotos... ja que ajuden molt a ampliar els coneixements. Per exemple, jo les he usat molt amb aquesta assignatura i m’han sigut molt útils.

Per altra banda, ha sigut la primera vegada que utilitzo imatges lliures, que les buscava per creative commons a google. Abans, només buscava a l’opció d’imatges a google sense pensar que potser l’autor d’aquesta imatge no la volgués compartir.

Altra cosa que m’ha semblat molt útil, és aprendre a reflexionar, ja que és molt important fer-ho després de cada procés d’aprenentatge. I malgrat la importància que té, abans de fer aquesta assignatura mai m’havien fet reflexionar, per tant em va costar molt al principi, però poc a poc ho he aconseguit.

Ara us vull mostrar el meu com era el meu ple a principi de curs:


I com ha evolucionat:


No hay comentarios:

Publicar un comentario